Десять порад, що допоможуть зробити якісний звіт

Звітова частина роботи кіноклубів дуже важлива. Разом ми створюємо проект, розвиваємо та вдосконалюємо його. Описову частину звіту можна перетворити на невелику статтю, а згодом розміщати в соцмережах або ж запропонувати місцевим ЗМІ. Соцмережі допомагають швидко знайти інформацію, допомагають ділитися досвідом з колегами та запозичувати в них вдалі напрацювання.

Оскільки робота над текстом – цілком творча, ми підготували для вас низку порад, як не втратити натхнення, удосконалити окремі моменти та зробити свій внесок у популяризацію та промоцію проекту загалом.

15 липня 2018

 

  1. Будь-який текст, навіть простий і описовий, підпорядковується логічній структурі. Він має початок, середину та закінчення. На початку текст підводить до теми, робить до неї вступ. У середині – чітко окреслює тему, тезу чи подію, навколо якої він буде побудований. Потім теза, тема або опис події розвиваються – додаються деталі, нові обставини або спостереження, які, наприклад, розкривають окреслену тему з іншого боку. Після того як читач отримав більш-менш панорамну картину, текст підводить підсумки, робить висновки та завершується. Звісно, цю структуру можна по-різному обігрувати або ж інтерпретувати на свій розсуд, утім вона – зручна основа для роботи.
  2. Буде корисно дати певний контекст існування вашого кіноклубу для тих, хто нічого не знає про нього. Наприклад, ваш кіноклуб працює в одній із найстаріших бібліотек міста або при школі з гуманітарним чи математичним ухилом, у галереї, креативному просторі. Або в приміщенні, де проходять покази, облаштовано пандус для того, щоб простір був більш інклюзивним, чи сортують сміття тощо.
  3. Обов'язковою частиною тексту є відгуки глядачів. Наша рекомендація – підготувати для розмови декілька питань заздалегідь. Зазвичай навіть красномовній людині важко одразу видати суть, їй необхідно трішки часу, щоб розговоритися та налаштуватися на змістовну розмову. Тож обдумайте два-три простих запитання і два складніших, що змусять людину включитися й розмірковувати, а не просто дати «правильну» відповідь, яку ви очікуєте від неї.
  4. Також налаштуватися на відверті й цікаві відповіді допоможуть запитання про враження та відчуття під час якогось гострого кульмінаційного моменту у фільмі. «Про що ви подумали, коли героїня вчинила так..», «Що ви відчули, коли побачили, як герой..». Іноді легше прийти до змісту через певний асоціативний ряд: «Що вам нагадала ця ситуація з фільму…». Також варто опитувати кілька глядачів – і обирати найцікавіші думки. Адже, вочевидь, не всі вміють зрозуміло та оригінально висловлювати свої міркування.
  5. Радимо уникати загальних фраз і кліше на зразок: «глядачкам дуже сподобалося», «діти уважно дивилися фільм». Це такі повідомлення, які ні про що не інформують – одразу зникає бажання читати далі.
  6. Намагайтеся знайти щось унікальне в кожному показі, підмітити рису, що вирізнятиме показ серед решти подібних: можливо, була особлива атмосфера чи нетипове запитання або емоційна реакція із залу. У аудиторії, як і в людини, буває різний настрій, різний емоційний стан – такі спостереження також можуть стати живою деталлю опису.
  7. Не забувайте давати лаконічну назву вашому тексту – у будь-якому разі це надасть завершеного вигляду вашій розповіді, полегшить лінкування і роботу пошукових систем. Якщо текст будуть читати та звертатися до нього, алгоритми «проіндексують» його назву та видаватимуть на схожі запити. Утім не варто використовувати в назві кіноклуб Docudays UA, адже це дещо розмиває межі проекту. Застосовуйте оригінальну назву – DOCU/КЛУБ або кіноклуб «ваша назва».
  8. Хочемо нагадати, що наш головний козир – системність. Не забувайте регулярно оновлювати сторінки кіноклубів у соцмережах і дублювати новини в групі для професіоналів. Пропонуйте дружнім тематичним сторінкам ділитися вашими замітками. Бажано також налагоджувати контакти з місцевими ЗМІ та пропонувати їм матеріали про показ для публікації.
  9. Світ інформації влаштовано так, що без візуальної частини новина губиться, виглядає непереконливо та, зрештою, втрачає суттєву частину уваги. У роботі з фотоматеріалом допомагає простий принцип: робіть багато – обирайте мало. Це правило завжди працює для професійних фотографів, але для аматорських світлин також діє. Пошукайте гарний ракурс приміщення, додайте світла. Не забувайте не фотографувати проти світла – бажано, щоб джерело було спрямоване на людей або об’єкти, що потрапляють у кадр. Камери смартфону у 8 mp буде достатньо. Не публікуйте фотографії менше ніж 800 пікселів по довгій стороні. Не використовуйте вбудований спалах – світлина вийде пласка та невиразна.
  10. Бажано супроводжувати пости оригінальними хештегами: #docuclub #docuclub2018. Це стане вагомим внеском у промотування проекту та полегшить пошук матеріалів. Розвиваймо та популяризуймо проект разом, розбудовуймо мережу кіноклубів, а, головне, – робімо це якісно. Успіхів і натхнення!

Чільне фото – з тренінгу від Doc Lounge для регіональних партнерів Docudays UA 2018

Всi новини
Якщо ви бажаєте у своїй повсякденній практиці використовувати колекцію документальних фільмів Міжнародного кінофестивалю Docudays UA, запрошуємо долучитися до мережі постійно діючих кіноклубів медіа-просвіти з прав людини Docudays UA.
Створити кiноклуб
за підтримки